Gestrand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sabine, Anouk, Michelle en Maaike - WaarBenJij.nu Gestrand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sabine, Anouk, Michelle en Maaike - WaarBenJij.nu

Gestrand

Door: SH

Blijf op de hoogte en volg Sabine, Anouk, Michelle en Maaike

16 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Het is echt alweer een hele tijd geleden dat jullie van ons hebben gehoord. Mijn excuus daarvoor! Blanche Marie was echt geweldig mooi en het was absoluut een geweldige afsluiter voor een mooie periode. Onze fotoruimte is vol en daarom kan ik nu geen foto's meer plaatsen, maar het was schitterend! Voor foto's wil ik jullie dan ook doorverwijzen naar onze facebookpagina's.

We kampen nu met een ander probleem. We zouden nu weer terug in Nederland zijn, maar dat zijn we nog niet. Na zondagavond eerst op het vliegveld te horen hebben gekregen dat we 1,5 uur vertraging hadden, kregen we nog voordat de 1,5 uur voorbij was, te horen dat de vlucht geannuleerd is. Iedereen in rep en roer, want verder werd er niks verteld. Uiteindelijk zijn we naar hotels gebracht en konden we om 3 uur 's nachts eindelijk slapen. De volgende dag (maandag) was het nog steeds niet duidelijk wat er ging gebeuren. We zijn naar het SLM kantoor gegaan, maar daar konden ze niks voor ons doen. Gewoon afwachten dus. Na 100 x een andere tijd te hebben gekregen om terug te bellen, werd na 7 uur 's avonds duidelijk dat we dinsdag na 12 uur smiddags terug moesten bellen. Vervolgens na 2 uur, na half 6, na 8 uur, na half 9, na 10 uur en daarna werd gezegd dat we maar niet meer moesten bellen, zij zouden ons wel bellen. Ook dinsdagavond werd de vlucht dus na een vertraging van 48 uur nog niet uitgevoerd. Die maandagmiddag zijn we uiteindelijk overgeplaatst naar hotel Krasnapolsky midden in het centrum van Paramaribo. We hebben hier luxe kamers en kunnen ons aardig vermaken, maar willen toch wel graag naar huis. We zitten nu al 3 nachten vast en hebben vandaag te horen gekregen dat we morgen om 15:00 uur terug vliegen met een Spaans vliegtuig. Er is een kleine kans dat we vandaag nog vliegen, maar daar gaan we niet vanuit.

Het vlietuig vertoonde een technisch mankement. De brandstoftoevoer naar de vleugels was niet goed, waardoor het vliegtuig niet in balans gehouden kon worden. Dit probleem deed zich al voor toen het vliegtuig onderweg was naar Paramaribo en nog 2 uur moest vliegen voordat het kon landen. Gelukkig is alles goed gegaan. Ze hadden verwacht het probleem voor onze vlucht Zondag op te lossen, maar dit is niet gelukt. We wachten het nu maar weer af en genieten nog maar even van een nachtje in dit schitterende hotel, morgen (donderdag) gaan we hopelijk eindelijk naar huis en dan komen we om om half 6 's morgens Nederlandse tijd aan op Schiphol.

Liefs!

• 17 Juli 2014 - 17:21

@lice:

Welkom thuis! En nu? Afkicken of direct weer aan het werk.