3e dag stage op de IC (Sabine) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sabine, Anouk, Michelle en Maaike - WaarBenJij.nu 3e dag stage op de IC (Sabine) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sabine, Anouk, Michelle en Maaike - WaarBenJij.nu

3e dag stage op de IC (Sabine)

Door: SH

Blijf op de hoogte en volg Sabine, Anouk, Michelle en Maaike

06 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Het vorige reisverslag van mijn stage heb ik verwijderd. Niet omdat ik vond dat het te ver ging, maar omdat ik mijn stageplek riskeer als ik negatief schrijf over het ziekenhuis. Dat houd niet in dat ik niet achter mijn verhaal stond, want het is nou eenmaal niet hetzelfde als in Nederland en het gaat zeker niet altijd over rozen. Verder wil ik iedereen die reageert vragen om je naam bij reacties te zetten. Ik vind het persoonlijk een beetje flauw als mensen kritiek hebben op mijn verhaal en dit dan alleen anoniem durven te melden.

Afijn, vandaag was de 3e dag stage en vandaag heb ik met mijn praktijkbegeleider de handelingen die ik af moet tekenen besproken. Ik kan er super veel doen op de IC en dat is heel fijn! Vandaag heb ik eigenlijk ook een hele leuke dag gehad, ik mocht veel doen. Ik ben vanmorgen begonnen met medicatie en medicatie via het infuus toedienen. Verder heb ik nog wat hand en span diensten verleend en om 12 uur ben ik gestart met een trombocyten-transfusie die ik zelfstandig uit mocht voeren! Ik moest er wel een beetje voor heen en weer rennen, want mw. moest 5 zakjes trombocyten hebben en er zit maar ongeveer 70 ml in een zakje. Dus zodra ik het eerste zakje had aangehangen en de vitale functies had opgeschreven, moest ik weer terug naar het lab om het 2e zakje te halen. Na het 2e zakje aan te hebben gehangen, moest ik weer terug om het 3e zakje te halen enzovoort enzovoort. Bij het 4e zakje zeiden de vrouwen bij het lab: Zuster, nog 1 keertje maar!! En bij het laatste zakje zeiden ze: Jaaaaa, zuster, je hebt het gehad! Haha, heel leuk allemaal. Omdat de zakjes constant in beweging moeten blijven, omdat het anders gaat klonteren, kon ik dus niet alle 5 de zakjes tegelijk ophalen. Nou, alles afgetekend, vitale functies waren goed gebleven dus nu afwachten of de trombo's hoog genoeg waren om de centrale lijn in te brengen. Een uur na de transfusie mocht er bloed geprikt worden. Na een belletje van de arts dat het echt heel dringend was, hadden we dan ook binnen 5 minuten de uitslag en moest mw. klaargemaakt worden voor O.K. Brutaal als ik ben, vroeg ik aan de dokter of ik mee mocht kijken met de ingreep, dit was geen probleem. Ik was hierdoor wel wat later thuis, maar ik heb wel mee kunnen kijken hoe ze een centrale lijn inbrengen!

Al met al was het dus toch een hele leuke dag en ik hoop dat het zo blijft!

  • 07 Mei 2014 - 00:24

    Tamara Hemeltjen:

    Trots op je !!! Super te lezen dat je je uitdagingen gevonden hebt!

    Ik wil alles van jullie lezen, ook de minder leuke ervaringen....
    Dat is nl realistisch, het leven gaat nou eenmaal niet altijd over rozen

  • 07 Mei 2014 - 15:47

    Marga:

    Hallo Sabine,
    Ik lees nu pas je verhaal. De eerste dus niet gelezen, maar kan me er wat bij voorstellen.
    Maar fijn, dat je ook echt aan het verplegen mag! Ja, IC-werk is hollen of stilstaan en hollen-letterlijk- heb je ook gedaan, zoals je schrijft.
    Ben ook benieuwd hoe de werkwijze daar verder is, zonder oordeel. Bijvoorbeeld hoe de infectie-preventie geregeld is, hoe vaak je handen moet alkoholiseren etc.
    Nou, heel veel werkplezier toegewenst! Groetjes, Marga Jansen.

  • 07 Mei 2014 - 18:30

    Carla Oosterink:

    Hoi Sabine
    Zoals ik je verslag leest, is het wel een drukke bedoeling , maar ja het is ook geen thuiszorg en daar kun je het ook niet mee vergelijken.
    Je kunt zo wel een heleboel ervaring opdoen en daar doe je het dan voor toch.
    gr carla oosterink

  • 07 Mei 2014 - 19:30

    Opa En Oma:

    wat zijn we trots op je .we zijn blij dat je je draai hebt gevonden en dat je nu kunt zorgen wat je graag.en ja het is typisch iets voor jou om met je neus vooraan te staan.Zo kom je ook het meeste te weten.Ga vooral zo door dan kunnen we je met veel plezier blijven volgen. dikke kus van ons en veel leermomenten groetjes opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine, Anouk, Michelle en Maaike

Dit is ons dagboek van onze stage in Suriname! We zullen hier alle vier regelmatig nieuwe verhalen op plaatsen. Aan onze initialen kun je zien wie het verhaal heeft geschreven: Sabine Hemeltjen - SH Anouk te Riele - AR Michelle Woertman - MW Maaike Wijers - MAW Veel leesplezier! "De Suricrew"

Actief sinds 05 April 2014
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 10394

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 April 2014 - 13 Juli 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: