De eerste 2 weken op de SEH - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sabine, Anouk, Michelle en Maaike - WaarBenJij.nu De eerste 2 weken op de SEH - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sabine, Anouk, Michelle en Maaike - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weken op de SEH

Door: SH

Blijf op de hoogte en volg Sabine, Anouk, Michelle en Maaike

12 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Sorry dat het zo lang duurde voordat er weer een verslag volgde, maar het was ook weer een drukke periode!

Ik heb mijn eerste 2 weken op de Spoedeisende Hulp gehad en wat was het gaaf! Echt helemaal mijn ding! Er komt echt van alles binnen. Van jong tot oud, van huisarts klachten tot hartaanvallen. De eerste week was denk ik nog wel het spannendst. Dat is ook logisch natuurlijk, want alles is nieuw. Op de eerste dag was het vrij druk voor de ochtenddienst, al waren het vaak wel mensen die met hun klachten makkelijk ook even langs de huisarts hadden kunnen gaan. Maar omdat ze daar vaak zo lang moeten wachten, komen ze maar naar ons. Dus een aantal mensen met buikpijn, lichaamspijn etc. Dinsdag werd het in 1 klap een heel stuk spannender. Er kwam een man binnen met een hartstilstand en die moest gereanimeerd worden. Samen met een collega, mocht ik die reanimatie doen. Om en om hebben we sets gereanimeerd en de adrenaline schoot werkelijk door mn lijf. Uiteindelijk heeft deze meneer het niet gered... Ik was er nogal van slag van, maar dat was snel over. Ik verbaasde me erover hoe snel ik me kon realiseren dat dit bij mn werk hoort. Dat had ik absoluut niet verwacht. Verder kwamen er de afgelopen dagen nog wat mensen binnen met snijwonden die gehecht moesten worden en vooral mensen met klachten van braken en diarree. Bij een aantal mensen mocht ik bloed prikken en dat ging gelukkig steeds goed! Het infusen prikken gaat nog niet zo best, door de donkere huid kun je de aderen namelijk heel lastig zien op de hand en tot op heden heb ik er nog geen 1 weten te raken. Maar goed, ik heb nog even om te oefenen.

Verder is de SEH pas net 6 maanden geopend, dus alles is spiksplinternieuw! Ze zijn op de SEH van alle gemakken voorzien, hebben mooie behandelkamers en 2 nieuwe ambulances. Ze hebben zelfs de nieuwe veiligheidsnaalden voor het bloedprikken! (In Nederland hebben we die sinds 1,5 jaar terug).

Kortom, het was een drukke, hectische maar zeker ook ontzettend leuke week!

Liefs,
Sabine

  • 12 Juni 2014 - 21:28

    Ilona :

    Klinkt erg spannend, leerzaam en leuk zeg!
    Succes nog

  • 13 Juni 2014 - 00:46

    Mariette(oma):

    spannend hoor en voor jou weer een ervaring rijker succes verder

  • 13 Juni 2014 - 09:37

    J:

    Hai Sabine,
    goed hoor deze ervaringen!!!!
    Groet aan allen, Johan

  • 20 Juni 2014 - 20:34

    @lice:

    Spannende ervaring! Wat is de voertaal daar eigenlijk? Nederlands of Engels? Of papiamentu, kunnen jullie dat ook al?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine, Anouk, Michelle en Maaike

Dit is ons dagboek van onze stage in Suriname! We zullen hier alle vier regelmatig nieuwe verhalen op plaatsen. Aan onze initialen kun je zien wie het verhaal heeft geschreven: Sabine Hemeltjen - SH Anouk te Riele - AR Michelle Woertman - MW Maaike Wijers - MAW Veel leesplezier! "De Suricrew"

Actief sinds 05 April 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 10390

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 April 2014 - 13 Juli 2014

Stage in Suriname

Landen bezocht: